Najnowsze informacje
Projekt "Czas na Młodych"
- Szczegóły
- Kategoria: Pomoc społeczna
- Odsłony: 826
W środę, 4 października 2023 r., Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bytowie – Janusz Wiczkowski, wraz z Burmistrzem Bytowa – Ryszardem Sylką oraz Starostą bytowskim – Leszkiem Waszkiewiczem dokonali symbolicznego przecięcia wstęgi oraz otwarcia Inkubator Kariery - Punkt Doradztwa dla Młodzieży, który mieści się przy ul. Slipyja 1/6 w Bytowie. Osoby do 30. roku życia będą mogły skorzystać u nas z szerokiego wsparcia specjalistów, by z sukcesem wejść na rynek pracy.
Inkubator Kariery to punkt informacyjno-doradczy dla młodych ludzi w wieku 18 – 30 lat, zamieszkujących powiat bytowski.
Nowoczesna forma Inkubatora Kariery zakłada kompleksowe wsparcie poprzez integrację konkretnych usług z rozwiązaniami, które ułatwią osobom młodym wejście na rynek pracy.
Osoby, które zgłoszą się do punktu uzyskają wsparcie i informację w zakresie m.in.
- aktywizacji zawodowej i poradnictwa zawodowego,
- możliwych form pomocy społecznej,
- doradztwa psychologicznego,
- doradztwa w zakresie edukacji,
- doradztwa w zakresie zdrowia i profilaktyki zdrowotnej,
- doradztwa w zakresie możliwości mieszkaniowych oraz
- doradztwa prawnego i ekonomiczno-finansowego.
Ponadto, realizacja projektu zakłada współpracę z lokalnymi pracodawcami, u których testowany będzie nowy model odbywania stażu – tzw. trening zawodowy.
W ramach projektu założona została także pula środków gwarantująca pomoc, mającą na celu zniwelowanie zdiagnozowanych barier m.in.: zdrowotnych, wizerunkowych, komunikacyjnych, technicznych itp., która realizowana będzie z udziałem partnerów.
Projekt realizowany będzie do 31.12.2024 r.
Inkubator Kariery – punkt doradztwa dla młodzieży oraz PUP Bytów składają serdeczne podziękowania wszystkim, którzy wzięli udział w oficjalnym otwarciu, a także partnerom projektu, m.in. Ośrodkom Pomocy Społecznej z powiatu bytowskiego, którzy wspierają nas w tym przedsięwzięciu. Dzięki Waszemu wsparciu, możemy zapewnić młodzieży dostęp do profesjonalnego doradztwa i szkoleń, które pomogą im w rozwijaniu swoich umiejętności i zdobywaniu nowych doświadczeń.
Jesteśmy przekonani, że dzięki otwarciu Inkubatora Kariery nasza młodzież zyska nowe możliwości rozwoju i wsparcie w znalezieniu swojej drogi zawodowej. To ważny krok w budowaniu przyszłości powiatu bytowskiego.
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w ramach naboru na projekty pilotażowe pod nazwą „Czas na Młodych – punkty doradztwa dla młodzieży”.
Webinarium CEDUR „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego - jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”
- Szczegóły
- Kategoria: Pomoc społeczna
- Odsłony: 838
Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji oraz Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej.
Dla kogo
Webinarium (spotkanie online) jest skierowane do seniorów oraz osób opiekujących się seniorami, czyli najbardziej narażonych na działania cyberprzestępców podszywających się pod pracowników Urzędu KNF oraz innych instytucji finansowych.
Cel
Celem spotkania online (webinarium) jest budowanie odporności seniorów na działania przestępców podszywających się pod pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
Data i harmonogram czasowy
23 listopada 2023roku(10:00-11:15). Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 9:25.
Zgłoszenia
Rejestracja na webinarium odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy.
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz rejestracyjny należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Pytania
Aby spotkanie było jak najbardziej efektywne i w jak największym stopniu spełniało Państwa oczekiwania zachęcamy do kierowania anonimowych pytań dotyczących tematyki seminarium poprzez elektroniczny formularz,który będzie dostępny do 17 listopada 2023 roku.
Organizator
Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji oraz Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.
Potwierdzenia uczestnictwa
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane najpóźniej 22 listopada 2023 roku, a szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium.
W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia potwierdzenia uczestnictwa będą przesyłane na bieżąco.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Wyjazd integracyjno-animacyjny
- Szczegóły
- Kategoria: Projekt SenioRITA
- Odsłony: 1394
12 września br. uczestnicy projektu w ramach realizacji zadania aktywność – integracyjne działania animacyjne służące wykluczeniu społecznemu i budowaniu więzi lokalnej udali się do Piaszna na „Górę Lemana”. Podczas wizyty w gospodarstwie agroturystycznym Seniorzy wzięli udział w warsztatach wypieku tradycyjnego chleba kaszubskiego. Podczas pobytu gospodarz opowiadał o historii miejsca. Niewątpliwą atrakcją była wybudowana na terenie posiadłości wieża widokowa o wysokości 20 m oraz wioska Gotów. Spotkanie zakończyło się biesiadowaniem przy grillu.
Dożywianie dzieci w szkole, przedszkolu oraz żłobku
- Szczegóły
- Kategoria: Pomoc społeczna
- Odsłony: 1022
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołczygłowach informuje, że wnioski o dożywianie dzieci na okres od września do grudnia 2023 r. można składać od sierpnia 2023 r.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenia o wysokości uzyskiwanych dochodów wszystkich pracujących członków rodziny za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku.
Za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pomniejszoną o:
1) miesięczne obciążenie podatkiem dochodowym od osób fizycznych i koszty uzyskania przychodu;
2) składki na ubezpieczenie zdrowotne określone w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ubezpieczenia społeczne określone w odrębnych przepisach;
3) kwotę alimentów świadczonych na rzecz innych osób.
Pomoc w formie dożywiania dzieci przysługuje rodzicom, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 1200,00 zł (200 % kryterium dochodowego) oraz spełnione są przesłanki określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej m.in. bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała choroba, wielodzietność.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kołczygłowach lub pod nr tel. 59 82 13 906, 59 82 13 907.
Nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
- Szczegóły
- Kategoria: Pomoc społeczna
- Odsłony: 1052
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołczygłowach informuje, że Minister Rodziny i Polityki Społecznej 16.08.2023 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
- c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
1) wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Terminy naboru wniosków:
- Gmina/powiat, występując o środki finansowe w ramach Programu jest zobowiązana złożyć do wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego (dostępnego na stronie internetowej: gov.pl) wniosek wraz z wymagalnymi załącznikami oraz oświadczenie o złożeniu wniosku w Generatorze Funduszu Solidarnościowego w terminie do dnia 15 września 2023 r.
- Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu w terminie do dnia 6 października 2023 r.
- Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dni przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1478,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024
Nabór wniosków
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia rodzinne
- Odsłony: 1308
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołczygłowach informuje, że od 1 sierpnia 2023 r. rozpoczął się nabór wniosków o przyznanie:
świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
Ww. wnioski można składać drogą elektroniczną poprzez: portal empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz bankowość elektroniczną lub w formie papierowej w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołczygłowach (pokój nr 14).
Zarządzenie nr 8/2023 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznejw Kołczygłowach
- Szczegóły
- Kategoria: Druki i formularze
- Odsłony: 651
Wydawanie żywności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa
- Szczegóły
- Kategoria: Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027
- Odsłony: 9116
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołczygłowach informuje,
że 12 i 13 lipca 2023 r. (środa, czwartek) od 9.00 do 13.00 w magazynie mieszczącym się w budynku Urzędu Gminy wydawana będzie żywność dla osób posiadających skierowanie z GOPS w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym realizowanego w Podprogramie 2021 Plus.